Live Rates

Monday, January 31, 2011

Κινητός Ανταγωνισμός - Ένα άπιαστο όνειρο στην Ελλάδα


Δεν ξέρω γιατί,αλλά κανείς δεν έχει βγει να μιλήσει "σοβαρά" για το θέμα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στην Έλλάδα. Ο ανταγωνισμός έχει πάει περίπατο, όχι πως ποτέ υπήρχε. Οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν μειώνουν με κανένα τρόπο τα πάγια τους, το κόστος για τα μηνύματα και τις χρεώσεις για τις κλήσεις και οι προσφορές που κατα καιρούς εμφανίζονται είναι 100% ανυπόφορες που φτάνουν στο σημείο του γελοίου.

Για να γίνω πιο αναλυτικός, μου είναι εντελώς αδύνατον να πιστέψω ότι ο μέσος Έλληνας δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι τον έχουν υποβάλλει στην διαδικασία να πληρώνει, υπέρογκα πάγια για την χρήση του κινητού του τηλεφώνου. Αλλά αυτό κατ' εμέ, δεν είναι το χειρότερο που κάνουν οι εν λόγω εταιρείες. Το σημαντικότερο είναι ότι τον έχουν υποχρεώσει έμμεσα να έχει δυο ή και πολλές φορές τρεις συνδέσεις (μια με κάθε εταιρεία κινητής). Τα προγράμματα που ΠΡΟΦΑΝΩΣ έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους οι εταιρείες να πουλάνε, περιλαμβάνουν δωρεάν, ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΗ, (δεν ξέρω πόσοι έχουν αντιληφθεί ότι αγοράζουν το ΔΩΡΕΑΝ)και φυσικά πληρώνουν φθηνά μόνο για την χρήση προς συνδρομητές της ίδιας εταιρείας! Εαν θέλουν να μιλάνε με φίλους τους που έχουν σύνδεση σε άλλες - κακές - ανταγωνίστριες εταιρείες πρέπει να τα σκάσουν χοντρά.

Έχει αντιληφθεί κανείς ότι το ίδιο δευτερόλεπτο ομιλίας το πληρώνει με διαφορετική τιμή όταν καλέι την Χ εταιρεία από ότι όταν καλεί την εταιρεία Ψ; ( Α..συγγνώμη δεν είναι στα δωρεάν απεριόριστα.Τιμωρήστε με που ο φίλος μου ο Γιώργος δεν έχει σύνδεση στην εταιρεία σας. Χρεώστε με.)Ποιος είναι εκείνος ο παράγοντας που διαφοροποιεί την χρέωση; Με ποιό κριτήριο έχουν διαμορφώσει έτσι οι εταιρείες την χρονοχρέωση, ουτως ώστε να μας ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ επιπλέον χρεώσεις, ανυπόστατα πάγια και δεσμεύσεις από το πουθενά;

Κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα βγάζουν νέες προσφορές που σου υπόσχονται απεριόριστες κλήσεις, απεριόριστα μηνύματα (1.500 έκαστο, σύμφωνα με την πολιτική ορθής χρήσης) και δωρεάν συσκευές. Όλα στο βωμό των πωλήσεων, όλα για να πάρουν όσο αναλογεί από το μερίδιο του "έξτρα" μισθού.

Υπάρχει πλήρης κοροϊδία. Την μια διαφημίζουν καρτοπρογράμματα και μας τα πλασάρουν σαν την νέα τάση. Την ίδια στιγμή εμφανίζονται διαφημίσεις που σε θέλουν να περνάς στο επόμενο βήμα, δηλαδή τα καρτοσυμβόλαια και παράλληλα σου πουλάνε τα συμβόλαια με απεριόριστη χρήση..αλλά μόνο προς τους συνδρομητές της ίδιας εταιρείας.

Το μεγαλύτερο ξεσκέπασμα των εταιρειών αυτών ήρθε όπως όλα τα ξεσκεπάσματα στην περίοδο της υποτιθέμενης οικονομικής κρίσης. Θα μιλήσω από προσωπική μου εμπειρία. Ήθελα το καλοκαίρι του 2010 να τερματίσω μια σύνδεση σε μια εταιρεία. (Δεν έχει σημασία ποια, αφού εκ των υστέρων το έκαναν ΟΛΕΣ την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. ΤΥΧΑΙΟ κι αυτο;) Ο υπεύθυνος εξυπηρέτησης πελατών με ενημέρωσε λοιπόν ότι θα μου κάνει έκπτωση στο πάγιο, μετά από συνέχεια δικής μου άρνησης, μου υποσχέθηκε μηδέν πάγιο και στο τέλος φυσικά μου προχώρησε το αίτημα μου για διακοπή της σύνδεσης.

Είναι και αυτό προφανές ότι, σε μια περίοδο που διαφαινόταν μια δύσκολη οικονομική συνέχεια, τρομοκρατημένες όλες οι εταιρείες αντιμετώπησαν για πρώτη φορά τους καταναλωτές με τον δέοντα σεβασμό μεν, με την δέουσα συμπεριφορά του ηττημένου δε. Μπροστά στον φόβο, σωρείας διακοπής συνδέσεων (που θα έπρεπε να κάνουν διπλά έξοδα για να τους επαναφέρουν), συμβιβάστηκαν με την παροχή εκπτώσεων και μηδενισμού του κόστους των παγίων τους, σε πολλές περιπτώσεις.

Μια ακόμα τέτοια κρίση να γίνει, λίγο να τρομοκρατηθούν ότι χάνουν το πολυτιμότερο κεφάλαιο που τους χρηματοδοτεί και υπερακαταναλώνει μονάδες και μηνύματα, χωρίς δεύτερη σκέψη και θα μας χαρίζουν και μετοχές τους οι "ανταγωνίστριες" εταιρείες...!

No comments: